søndag 21. juni 2009

Endelig Sommerferie!

Endelig etter lang tid er det sommerferie igjen. I det siste her jeg vært på klassetur i Åre, vært endelig ferdig med Ungomskolen, vært for første gang på Bare Blåbær-resturangen, og tatt mitt aller første bad i Tømmerholdtdammen.

ÅRE:

Åreturen var jo fra Søndag 14. Juni til Mandag 15. Juni. Jeg dro sammen med klassen i buss til Åre i Sverige den Søndagen, og stoppet ved storlien for å få kjøpt litt snadder og noe-og-tygge-på-og-drikke-fra ingrendienser. Vi var i et hotel som var like ved et togstasjon. I løpet av perioden drev vi med en svømmetur i svømmehalen deres, spiste middag klokka 5, hadde en liten Beat for Beat-konkurranse, og hadde en time med bowling (jeg var litt uheldig på bowlingen). Da det var kveld (leggetid), var jo mye tull og tøys rundt på rommene, og jeg la meg bare klokka 00:30, men resten av gjengen på soverommet hadde vært oppe hele natta foran en liten Laptop og sett American Pie og en TV-Serie. Klokka ni på morgenen var det frokost, og det jeg gjorde var jo å spille liten minigolf. Vi hadde jo bowling før vi dro, og innsjekken var klokka halv elleve. Hjemturen var ikke før klokka halv seks.

SKOLEAVSLUTNINGEN:

Den 18. Juni var det skoleavslutning. Først hadde vi seremoni i allrommet, hvor vi spiste kake, og så på bilder fra 8. trinn - 10. trinn. klokka halv åtte var det forestilling og alle fra hver klassen skulle oppe på den fine scenen og få vitnemålet, og min klasse var sist, men jeg var ikke den siste som skulle oppe på scenen.

BARE BLÅBÆR:

Båre Blåbær-caféen var faktisk i går. Det var ingen stor dag, men vi spsite deilig god-sommer-tradisjon-middag sammen med hele familien + Stein Eldar (som nå skal denne sommeren flytte til Zurich i Sveits). Etter caféen, tok vi en tur på Solsiden, der jeg for første gang kjøpte meg en singlet, som jeg egentlig ikke har hatt før. Uansett var det en god begynnelse på sommeren.

TØMMERHOLDTDAMMEN:

Denne søndagen idag var det mitt første bad i Tømmerholdtdammen. Turen startet litt ikke-noe-særlig-gøy-opplevelse, og vi alle syklet i tynne klær, men Pappa tvang oss til å ha med allværsjakker, men dagen var jo utrolig fin med sol og det hele, jeg kunne ha sagt "Hvis du vil at vi skal ha med allværsjakker, kan du bære dem selv.", og det var jo sol nesten hele tiden , og deilige 20-grader. Vi syklet alle sammen til Bekken og gikk med hver og én sine badebukser og hver sin håndkle. Jeg var jo den eneste som badet med hele kroppen uti vannet, men svømt ikke. På tilbake veien var det også ikke-noe-særlig-gøy-opplevelse, men vi kom hjem like hele.

Jeg har jo gledet meg til denne årstiden siden den dagen jeg skrev om det i Januar, og nå er den endelig her.
Jeg ønsker dere alle som leser denne bloggen en
GOD SOMMER!

Ingen kommentarer: