onsdag 14. juli 2010

Stokkøya og Sweden Mali Voices-Festival

Den 2. Juli dro jeg og faren min ned til Værnes Flyplass for å hente kusinen fra Bergen Ragnhild Embla Helsengreen, og videre på dagen dro vi hele familien + henne ned til Stokkøya for en liten helg. Det var varme dager, kalde netter, vi sov i telt, hadde et varmt møterom med dusj og sånt i et hus til leie, som vanlig var det en bar nede ved stranden (siden 2006), det var padling, greit vær, og greie folk vi kunne snakke med. Vi dro hjem Søndagen 4. Juli og var hjemme et par dagen helt til vi skulle til Sverige.

Den 7. Juli dro vi igjen på telttur hvor vi dro til Sverige sammen med Ragnhild, Kenneth Smith & co.
Foreldrene og lillebrødrene hadde planlagt å dra først siden jeg og Ragnhild skulle bli plukket opp av Kenneth litt senere, men de dro klokka 5 pga. forsinkelser av lillebroren med vennene hans. På turen nedover etter å ha blitt hentet i 6-tiden samme dag, tok vi en pause nede på en resturant på Åre etter å ha krysset grensen mellom Norge og Sverige hvor vi spiste Burger og Ponfrities, og tok en røykepause (bortsett fra meg, jeg røyker ikke!). En stund etterpå dro vi rett til hvor vi skulle campe. Jeg hadde mitt eget telt, ved siden av min families og Kenneth sin.
Den ene dagen 8. Juli, dro alle sammen bortsett fra Pappa ned til Östersund hvor vi dro på butikker, spiste på café, og Mamma hadde porblemer med folk han kjente siden hun skulle holde en opptreden på Sweden Mali Voices-Festival. Etter det dro vi ned til campen, og tok en liten titt på kveld på festivalen som var rett på den andre siden av en liten bukt av en sjø vi hadde campet utenfor. Reggae-band, Hip Hop-band, Country-band og mange flere spilte den kvelden, og de andre kveldene.
Kvelden 10. Juli holdte Mamma (Betty Johnsen) sin opptreden, men ble holdt med Backplay siden bassisten ble syk, men likevel var det ikke så ille, og det var ikke noe å være flau over. Og resten av kvelden var det grill på campen, reggae-band spilte videre.
Den 11. Juli dro vi hjem, Ragnhild dro hjem neste dag, og alle hadde det fint videre i sommerferien :)

Ingen kommentarer: